Sunday, February 6, 2011

Dah jumpa pasaraya yang jual macam-macam..

Pada mulanya aku ingat tak nak ke mana-mana hari ini. Tapi, seharian terkurung di apartment, rasa bingung pula. Nampak pula matahari bersinar terik, teringin nak rasa panasnya matahari. Lalu, aku mengajak Irma keluar.
Irma pula masih cuba mendapatkan Voice Recorder yang dicari sejak beberapa hari lalu tapi masih belum berpuas hati dengan harganya. Dia mengajak aku ke Verkokkauppa.com sekali lagi. Aku mengikut saja... Aku hanya ingin mencari selipar untuk dipakai di bilik.
Kami menaiki tram No. 8 dan berhenti di stesen Itämerikatu untuk ke Ruohalti (yg bermaksud Crash Bay). Di Ruohalti itulah terletaknya Verkokkauppa.com. Dan, aku baru teringat, di situlah terletaknya K-Citymarket yang katanya ada menjual macam-macam barang. Hmmm... boleh cuba!
Selepas Irma membeli Voice Recorder, aku mengajaknya ke K-Citymarket yang terletak di tingkat -2 bangunan itu. Sebaik saja kami keluar dari lif, WOW! Itulah pasaraya yang aku cari selama aku di sini... Keadaannya spt Carefour atau Giant... Dari barang makanan, kosmetik, sehinggalah saur dan buah...
Di sini, aku dapat semua barang yang aku nak termasuk gandum, selipar dan sos... Dan secara tak sengaja aku terbeli Winter coat berwarna ungu kerana harga sangat murah iaitu 15 euros shj!!. Dan hari ini aku hanya berbelanja 45.50 euros SAHAJA... (huhuhu... jgn darab dgn 4!!!!)









Nota:
Aku cukup bahagia... aku tahu, kejauhan ini mengajar kami erti rindu, erti kasih dan cinta. Indahnya disayangi, dicintai dan dirindui... lebih2 lagi rindu, cinta dan kasih itu di atas landasan yang benar... Semoga perasaan ini akan berkekalan selama-lamanya... Terima Kasih TUHAN...

0 comments:

Post a Comment